Своїми рекомендаціями ділиться Ольга Бершадська, тренер ГО "Вище" та керівниця Центру забезпечення якості освіти НаУКМА, співавторка методичних рекомендацій до дистанційного викладання МОН. Джерело: Силабус для змішаного та дистанційного навчання
Важливо звернути особливу увагу
Коли і як з вами можна зв'язуватись.
Корисно запропонувати варіанти: пошта, чат, можливість домовитись про (відео)дзвінок-консультацію. Кілька каналів зв'язку з вами, а також розуміння, як швидко ви будете відповідати на запити, подає студентам сигнал про те, що вони матимуть від вас підтримку, якщо у них виникнуть запитання чи труднощі.
Як відбуватиметься робота впродовж семестру.
Часто студенти сприймають змішане навчання як можливість виконувати завдання коли зручно. І інформація про те, що є дедлайни, взаємодія та групова робота може стати несподіванкою. Корисно перевірити на самому початку курсу, чи розуміють студенти, що і коли вони мають зробити, щоб ефективно розподілити свій час. Наприклад, якщо щопонеділка у вас онлайн-зустріч, щосереди онлайн тест, а щоп'ятниці очікується допис в груповому обговоренні, варто, щоб вони це зрозуміли з першого ж тижня.
Отже, ось чекліст, який допоможе вам зрозуміти, чи ваш силабус орієнтований на навчання.
Складові частини силабусу
Стандартні розділи, які є і в класичному силабусі, і для навчання онлайн:- Вимірювані результати навчання
- Опис оцінювання курсу
- Список рекомендованої літератури
- Політики університету та кафедри
- Чітко прописана відповідальність за порушення академічної доброчесності
- Контактна інформація викладача
- Розділи, які варто додати для змішаного / дистанційного навчання:
- Короткий опис модулів / тем, якщо вони закриті для перегляду на онлайн платформі
Поради для успішного навчання на курсі
Технічні вимоги, наприклад, наявність навушників, мікрофону, веб-камери; за потреби, встановлення спеціального застосунку чи програми
Інформація про те, де можна отримати технічну, організаційну та психологічну підтримку - Поради для успішного навчання на курсі
- Технічні вимоги, наприклад, наявність навушників, мікрофону, веб-камери; за потреби, встановлення спеціального застосунку чи програми
- Інформація про те, де можна отримати технічну, організаційну та психологічну підтримку
- Детальний опис завдань
- Розклад занять
- Дедлайни
Важливо звернути особливу увагу
Коли і як з вами можна зв'язуватись.
Корисно запропонувати варіанти: пошта, чат, можливість домовитись про (відео)дзвінок-консультацію. Кілька каналів зв'язку з вами, а також розуміння, як швидко ви будете відповідати на запити, подає студентам сигнал про те, що вони матимуть від вас підтримку, якщо у них виникнуть запитання чи труднощі.
Як відбуватиметься робота впродовж семестру.
Часто студенти сприймають змішане навчання як можливість виконувати завдання коли зручно. І інформація про те, що є дедлайни, взаємодія та групова робота може стати несподіванкою. Корисно перевірити на самому початку курсу, чи розуміють студенти, що і коли вони мають зробити, щоб ефективно розподілити свій час. Наприклад, якщо щопонеділка у вас онлайн-зустріч, щосереди онлайн тест, а щоп'ятниці очікується допис в груповому обговоренні, варто, щоб вони це зрозуміли з першого ж тижня.
Отже, ось чекліст, який допоможе вам зрозуміти, чи ваш силабус орієнтований на навчання.
- Ваш силабус добре стуктурований, в ньому легко орієнтуватися;
- Тон викладу позитивний, виражає повагу та привітність;
- Ваш силабус звертається до студента, як до людини, яка вміє і хоче навчатись;
- Описує очікування від учасників процесу та їх відповідальність;
- Чітко комунікує очікувані результати навчання та впевненість, що студенти можуть досягти їх через відповідальне навчання;
- Є повна інформація про те, які види діяльності будуть оцінюватись і за якими критеріями;
- Оцінювання безпосередньо пов'язане з очікуваними результатами навчання;
- Описує і сумативне (на оцінку), і формувальне оцінювання (наприклад, групові завдання, само-оцінювання, взаємооцінювання);
- Прописана можливість отримати додаткові бали (за наявності);
- Описує, як часто ви плануєте надавати зворотний зв'язок щодо виконаних завдань;
- Повідомляє, як отримати доступ до оцінок впродовж семестру;
- Описує, в яких завданнях є можливість врахувати зауваження, переробити і покращити оцінку;
- Надає інформацію як з вами можна зв'язатися;
- Доступний з самого початку курсу!
Немає коментарів:
Дописати коментар